no

מאמרים

עריצות הזמן

 עבדי הזמן – עבדי עבדים הם, עבד ה' הוא לבדו חופשי (ר' יהודה הלוי)  מהו זמן? התיחסות האדם המודרני אל זמן היא לינארית-מחוגי השעון נעים בקצב אחיד וכל

קרא עוד

ספורט יוגה ומה שביניהם

כשהייתי בן 15 התחלתי לקפוץ לגובה. באליפות המחוזית של בתי הספר זכיתי עם תוצאה של 1.70 מטרים. כמה חודשים לאחר מכן כבר קפצתי לגובה של

קרא עוד
יוגה כדרך חיים (כפי שהופיע ב – ynet)

יוגה כדרך חיים (כפי שהופיע ב – ynet)

בחודש דצמבר 2006 התקיימה בעיר פונה שבהודו סדנת יוגה בת שבוע, תחת הכותרת "יוגה סהדנה"- פרוש המילה "סהדנה" מסנסקריט הינו-תרגול רוחני הסדנה הועברה במשותף על ידי ב.ק.ס. איינגר-מאסטר יוגה

קרא עוד
חומר ורוח ביוגה

חומר ורוח ביוגה

"יוגה צ'יטהווריטי נירודאה" "היוגה היא הפסק תנודות התודעה (כיבוי הפעילות המנטלית)" משפט זה הוא הפסוק השני, פסוק 1.2, בסוטרות היוגה של פטנג'לי - הטקסט הסמכותי ביותר במסורת

קרא עוד
הוודות

הוודות

ההינדואיזם היא הדת/תרבות העתיקה ביותר הידועה כיום בעולם. הוודות הן הכתבים העתיקים והקדושים היותר בדת ההינדית. הוודות נכתבו במהלך האלף השני לפני הספירה, לאחר שבמשך

קרא עוד
פילוסופיית הסמקאיה – אסכולות חשיבה

פילוסופיית הסמקאיה – אסכולות חשיבה

מתוך הוודות צמחו במהלך האלף הראשון לפני הספירה שש אסכולות חשיבה שונות (או חמש, אם מתייחסים לסמקאיה וליוגה כאל אחת). 1. ניאיה (Nyaya) סוטרה- חוברה על ידי הפילוסוף ניאיה

קרא עוד
סמקאיה Samkhaya

סמקאיה Samkhaya

מתוך אסכולות החשיבה השונות הסמקאיה-יוגה והוונדטה הן החשובות והמשפיעות ביותר עד היום. הסמקאיה היא אסכולה דואליסטית, הרואה את העולם כתולדה בחיבור שבין סובייקט טהור- הוא

קרא עוד
פרקריטי Prakriti

פרקריטי Prakriti

פרקריטי היא החומר ביקום (ובאדם כחלק מהיקום), האובייקט הטהור. בניגוד לפורושה המורכבת מפריטים יציבים שאינם מושפעים, הפרקריטי היא אחת ובלתי יציבה.למעשה פרקריטי במצבה המקורי היא

קרא עוד
סוטרות היוגה של פטנג'לי

סוטרות היוגה של פטנג'לי

כאמור, הוודות הועברו במשך שנים מפה לאוזן. סייג' פטנג'לי (Patanjali) היה הראשון שאיגד והציג את מורשת היוגה העתיקה לדורות הבאים. סוטרות היוגה של פטנג'לי היא מחקר כה

קרא עוד
סיכום

סיכום

הפילוסופיה ההודית, מהמקור שלה-הוודות, דרך הפרשנויות השונות ועד סוטרת היוגה, עוסקת רבות בהגדרת החומר והרוח (למרות שאת הרוח אי-אפשר להגדיר), במטרתם ובקשרי הגומלין ביניהם. אפיוני

קרא עוד